Iκανοποίησε κάθε της ανάγκη στην κουζίνα

Iκανοποίησε κάθε της ανάγκη στην κουζίνα




Δώσε της αυτό που χρειάζεται το σώμα της και μπορεί και εκείνη να κάνει το ίδιο για εσένα.

Aπο την Lindsay Funston

Ξέρεις πως να τροφοδοτήσεις το ίδιο σου το σώμα. Τριγυρίζεις το μανάβικο και τα μενου των εστιατορίων σαν αρπακτικό, καταδιώκοντας ενα κοπάδι απο θρεπτικά συστατικά που θα κάνουν τους μυς σου να αναπτύσσονται, θα δώσους στροφές στο μεταβολισμό σου και θα βάλουν την ενέργειά σου σε υψηλή ταχύτητα.

Είσαι ο πύθωνας της πρωτείνης, το λιοντάρι των μετάλλων, ο μυρμηγκοφάγος των αντιοξειδωτικών. Γνωρίζεις οτι χρειάζεται να ξέρεις για να γεμίσεις την κουζίνα σου με τις τέλειες τροφές που χρειάζεσται ενας άντρας για να είναι άντρας. Μετά εκείνη έρχεται μαζί σου. Και ξαφνικά, τα ροφήματα πρωτείνης ορού γάλακτος και τα μπουρίτο με φασόλια δεν είναι αρκετά. Κάθε άντρας που έχει αγαπήσει μια γυναίκα, γνωρίζει οτι το να ικανοποιήσεις τους πόθους της στην κουζίνα απαιτεί τον ίδιο βαθμό ικανότητας και το ίδιο επίπεδο ανιδιοτέλειας με το να ικανοποιήσεις τους πόθους της στην κρεβατοκάμαρα.

Και αν ενδιαφέρεται έστω και στο μισό για την υγεία και το  fitness όσο εσύ, θα κερδίσεις επιπλέον πόντους γνωρίζοντας τι χρειάζεται το σώμα της και παρέχοντάς της το.



10 Βασικά συστατικά που χρειάζεται κάθε άντρας στην κουζίνα του.

Ευτυχώς, δεν χρειάζεσαι πτυχίο διατροφολόγου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια κατανόηση του γυναικείου σώματος και μερικές γρήγορες συνταγές που θα το τροφοδοτήσουν τέλεια. Bonus: Ό,τι είναι καλό για εκείνη είναι καλό και για εσένα. Η εξερέυνηση νέων τροφών για χάρη της, θα ευρύνει και την δική σου κατανάλωση σημαντικών θρεπτικών ουσιών.

● Ασβέστιο

"Όσο ασβέστιο έχει μια γυναίκα στην τράπεζα των οστών της μόλις φτάσει στα 30 της είναι για μια ζωή κι έτσι είναι πραγματικά σημαντικό για τις νέες γυναίκες να καταναλώνουν αρκετό", λέει η  Cynthia Sass, R.D., συγγραφέας του S.A.S.S! Yourself Slim. Για να φτάσει την συνιστώμενη πρόσληψη των 1.000mg ημερησίως, διάλεξε τα γαλακτοκομικά που είναι πιο πυκνά σε μέταλλα, όπως το απλό γιαούρτι, (μόλις μισό φύτζάνι δίνει 415mg), την ημιαποβουτυρωμένη μοτσαρέλακαι το τσένταρ. Αλλά μην σταματήσεις στα γαλακτοκομικά: Άλλες κορυφαίες πηγές είναι το  tofu και το κατσαρό λάχανο. Και φυσικά, το ασβέστιο παίζει μεγάλο ρόλο στη μυϊκή ανάπτυξη και στο να κρατήσεις το σωματικό λίπος υπο έλεγχο.

● ΩΜΕΓΑ -3

Και σε τί δεν κάνουν καλό αυτά τα λιπαρά οξέα; Έρευνα δείχνει οτι παίζουν καίριο ρόλο στην ενίσχυση της υγείας του εγκεφάλου, στην μείωση των φλεγμονών και στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων όπως ο καρκίνος και η αρθρίτιδα, λέει η Rachel Meltzer Warren, R.D., ιδιοκτήτρια της RMW Nutrition στη Νέα Υόρκη.  Αν δεν παίρνεις αρκετά απο τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και οι σαρδέλες, που το σώμα τα απορροφά ευκολότερα απο ότι εκείνα που προέρχονταιι απο φυτικές πηγές, μπορούν να αυξηθούν οι πιθανότητες για μια γυναίκα να πάθει κατάθλιψη.Ενώ οι άντρες και οι γυναίκες παράγουν ίδια σεροτονίνη, μια μελέτη του 2007 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Biological Psychiatry σημείωσε οτι όταν οι γυναίκες σημειώσουν μείωση στους νευροδιαβιβαστε΄ς, η διάθεσή τους πέφτει δραματικά σε σύγκριση με τους άντρες.  (Πρέπει να επισημάνουμε τις συνέπειες για εσένα;) Επίσης, ο άγριος σολομός περιέχει επίσης το λιπαρό οξύ DHA, που είναι απαραίτητο για μια υγιή εγκυμοσύνη (αν είσαι έτοιμος για αυτό το βήμα).

● Αλάτι

Αποδεικνύεται οτι οι γυναίκες 20 με 30 παίρνουν τα χαμηλότερα επίπεδα ιωδίου, ένα ιχνοστοιχείο απαραίτητο για την παραγωγή των ορμόνων του θηρεοειδούς, που βοηθάει στη ρύθμιση του μεταβολισμού. Αλλά αυτό δε σημαίνει οτι θα πρέπει να αυξήσεις τα αλμυρά σνάκ: “Έχει ενδιαφέρον, πολύ απο το ιώδιο που παίρνουμε προέρχεται απο το αλάτι, αλλά το περισσότερο απο το αλάτι που παίρνουμε προέρχεται απο επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία δεν παρασκευάζονται καν με ιωδιούχο αλάτι,” λέει η Warren. Πέρα απο το να αλατίζεις τα γεύματά σου με αλάτι αλλά με μέτρο, κατανάλωσε γιαούρτι, αυγά, οστρακοειδή και φράουλες.

● Εξομάλυνε τις διαφορές σας

Σε γενικές γραμμές οι γυναίκες έχουν έλλειψη σιδήρου, που παίζει μεγάλο ρόλο στη λειτουργία των κυττάρων, απο τη μεταφορά οξυγόνου στο αίμα μέχρι την βοήθεια να αποθηκεύουν και να χρησιμοποιούν οι μυς οξυγόνο, επειδή το χάνουν στο αίμα τους τις δύσκολες ημέρες του μήνα. Με ενα χαμηλό απόθεμα σιδήρου, την πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια στη χώρα, είσαι σε κίνδυνο για αναιμία. “Αν δεν μαγειρεύεις για χορτοφάγο, η καλύτερη τροφή είναι η ζωική, όπως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και το ψάρι,” προτείνει η Warren. “Απορροφούνται τρείς φορές πιο αποτελεσματικά απο ότι οι φυτικές πηγές όπως το σπανάκι και τα μαύρα φασόλια."

● Βγάλε την έξω

“Η βιταμίνη D, που παράγει το δέρμα σου όταν εκτίθεσαι στον ήλιο, παίζει καθοριστικό ρόλο στην υγεία των οστών, όπως και το ασβέστιο,” λέει η Warren. Τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες έχουν έλλειψη της βιταμίνης, αλλά εφόσον οι γυναίκες αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο οστεοπόρωσης είναι πιο σημαντικό για εκείνες να μετρούν την καθημερινή τους πρόσληψη. Το να τρώς έξω ώστε να απορροφάς την ακτονοβολία είναι μια καλή αρχή. Για τις τροφές, κατανάλωσε σολομό, σαρδέλες ή ενισχυμένα ροφήματα όπως το γάλα αμυγδάλου και σόγιας. Επιπλέον, έρευνα απο το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, το San Diego, δείχνει οτι η βιταμίνη μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού και των ωοθηκών.

● "Αυτή η χολιστερίνη με κάνει να φαίνομαι χοντρή;"

“Μπορείς να έχεις υψηλή χολιστερίνη όταν είσαι μόλις 20 χρονών" προειδοποιεί ο  Sass, ο οποίος λέει οτι η μέση γυναίκα θα πρέπει να καταναλώνει πολύ λιγότερο κορεσμένο λίπος ( που συνδέεται με την χολιστερίνη και τις καρδιακές παθήσεις) απο τον αντίστοιχο άντρα. “Το πολύ το 10% των ημερησίων θερμίδων σου θα πρέπει να προέρχονται απο αυτό ”λέει, “άρα για τη μέση γυναίκα αυτό είναι μόνο 17g την ημέρα. Σε εναν άντρα επιτρέπονται σχεδόν 10 ακόμα γραμμάρια.” Όταν επιλέγεις κιμά, αναζήτησε την επιλογή  99% άπαχο (η γαλοπούλα έχει μόνο 1g κορεσμένου λίπους ανα 30g ) και πάντα να σοτάρεις τα λαχανικά με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αντί για βούτυρο, που σου γλυτώνει 5g ανα κουταλιά της σούπας.

● Καθηλώσου στο φολικό οξύ

Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν οι περισσότερες γυναίκες, δεν χρειάζεται να προσπαθείς να μείνεις έγκυος για να είναι καλή ιδέα να παρακολουθήσεις την πρόσληψη του φολικού οξέως, είναι έξυπνο για τις γυναίκες να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης B σε τακτική βάση. “Το φολικό οξύ προλαμβάνει τις επιπλοκές της εγκυμοσύνης που μπορούν να συμβούν νωρίς, όπως πρίν καν μάθεις οτι κυοφορείς,” λέει η Warren. “Αλλά επίσης παίζει ρόλο στη δημιουργία νέων αιμοσφαιρίων και κυττάρων του δέρματος. ” Έρευνα απο το Πανεπιστήμιο του Ulster στην Ιρλανδία επίσης υπαινίσσεται οτι οι τροφές που είναι πλούσιες σε φολικό οξύ μπορούν επίσης να προστατέψουν απο καρδιακές παθήσεις και απο τα εγκεφαλικά. Τα όσπρια είναι τα καλύτερα: Μια κούπα απο μαγειρεμένες φακές παρέχει  7mg, σχεδόν 40% απο την προτεινόμενη ημερήσια κατανάλωση, το ίδιο και τα ρεβύθια. Πέρα απο τα όσπρια, το σπανάκι και οι λαχανίδες επίσης παρέχουν καλές ποσότητες.

● Γέμισε με ίνες

Αυτή η θρεπτική ουσία σε βοηθάει να μένεις γεμάτος και να μειώνεις δραστικά τις θερμίδες και μια πρόσφατη μελέτη  που μελετούσε τις διατροφικές συνήθειες 20.000 κατοίκων της Σουηδίας, αποκαλύπτει οτι επίσης προστατεύει απο καρδιακές παθήσεις, συγκεκριμένα στις γυναίκες. Η κατανάλωση περισσότερων τροφών υψηλών σε περιεκτικότητα σε ίνες επίσης μειώνει την πιθανότητα για τις γυναίκες να διαγνωσοτύν με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, μια κοινή διαταραχή του πεπτικού συστήματος που επηρεάζει περισσότερο τις γυναίκες, συνήθως εκείνες κάτω απο την ηλικία των 35, απο όσο τους άντρες.

Ξεφορτώσου τα επεξεργασμένα δημητριακά, όπως το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά και αντικατέστησέ τα με ολικής αλέσεως, όπως καστανό ρύζι και πληγούρι.

● Σέρβιρέ της λιγότερο

Οι γυναίκες αποθηκεύουν περισσότερο λίπος απο ότι οι άντρες κι έτσι πρέπει να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες ημερησίως. “Ακόμα και αν ένας άντρας και μια γυναίκα έχουν το ίδιο ύψος, ο άντρας μπορεί ακόμα να καταναλώνει περισσότερες θερμίδες επειδή έχει περισσότερη μυϊκή μάζα,” εξηγεί ο Sass, “και η μυϊκή μάζα απαιτέι περισσότερες θερμίδες.” Αν μαγειρεύεις ενα πιάτο ζυμαρικών ολικής αλέσεως, η μερίδα της γυναίκας θα πρέπει να είναι μονο μισή κούπα, ίσως μια κούπα αν είναι πραγματικά δραστήρια, ενώ του άντρα μπορεί να είναι μέχρι και δύο κούπες.

Επιστροφή