Ο ΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΪΝΗΣ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Ο ΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΪΝΗΣ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Κάντε το ορό γάλακτος το θεμέλιο για την κατασκευή των μυών σας.

 

ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ‘’ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ’’

 

Για πολλούς ανθρώπους, η πρωτεϊνη ορού γάλακτος ήταν ένα συμπλήρωμα ‘’απόδρασης’’ – το πρώτο που ξέθαψαν από το καβούκι σε μια προσπάθεια να χτίσουν μια μεγαλύτερη και δυνατότερη σωματική διάπλαση. Αλλά αυτός ο παράνομος έρωτας ποτέ δεν ξεθωριάζει και υπάρχει λόγος γι αυτό:  παραμένει ένα από τα πιο ασφαλή, περισσότερο αποτελεσματικά συμπληρώματα στην αγορά. Εδώ θα σας δώσουμε τις πληροφορίες για το τι είναι στην πραγματικότητα ο ορός γάλακτος και γιατί συνεχίζει να είναι ο στυλοβάτης στον ‘’σωρό’’ των συμπληρωμάτων παντού.

 

ΠΡΩΤΕΪΝΗ 101

 

Όλες οι πρωτεΐνες αποτελούνται από αμινοξέα και τα αμινοξέα χρησιμεύουν ως τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών. Κάθε πρωτεΐνη, ανεξάρτητα από την πηγή της, αποτελείται από περίπου είκοσι αμινοξέα. Επειδή όλες οι πρωτεΐνες αποτελούνται από τρα ίδια 20 αμινοξέα, πως μια πηγή πρωτεΐνης είναι διαφορετική από την άλλη; Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι οτι η αλληλουχία των αμινοξέων διαφέρει από τον ένα τύπο πρωτεΐνης στον άλλον. Επιπλέον, η σύνθεση των αμινοξέων η οποία περιλαμβάνει μια δεδομένη πρωτεΐνη είναι το τι κάνει ενός τύπου πρωτεΐνη διαφορετική από έναν άλλο τύπο. Για παράδειγμα, η σόγια δεν έχει τόσο από το αμινοξέο μεθειονίνη όπως κάποιες άλλες υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες και η πρωτεΐνη αυγού έχει περισσότερη διακλαδισμένης αλυσίδας αμινοξέα (BCAAs) από τις πρωτεΐνες λαχανικών.

 

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ BCAA

 

Κάθε πηγή πρωτεΐνης – σόγια, κασεΐνη, λαχανικά, ορός γάλακτος, βοδινό, αυγό – είναι διαφορετική από την άλλη πρωτίστως λόγω των αμινοξέων που περιλαμβάνει η κάθε πηγή. Η επόμενη λογική ερώτηση είναι ‘’Ποιός είναι ο καλύτερος τύπος του συπληρώματος πρωτεΐνης;’’

Η υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες περιέχουν όλες οχτώ συγκεκριμένα αμινοξέα, τα οποία είναι γνωστά ως ουσιώδη αμινοξέα. Τα BCAA (λευκίνη, ισολευκίνη και βαλίνη) είναι τρία από τα ουσιώδη αμινοξέα και είναι πολύ σημαντικά για τα σωματικά δραστήρια άτομα καθώς προμηθεύουν ενέργεια στους μυς που ‘’δουλεύουν’’ και μειώνουν την ζημιά και τον πόνο που ακολουθεί μετά από έντονη προπόνηση.

 

ΛΕΥΚΙΝΗ: ΤΟ ΑΝΑΒΟΛΙΚΟ ΑΜΙΝΟΞΕΟ

 

Από όλα τα αμινοξέα, η λευκίνη είναι η μόνη που έχει γνωστές δράσεις αναβολικής σηματοδότησης. Επιστημονική έρευνα έχει σταθερά αναφέρει οτι η λευκίνη από μόνη της διεγείρει την σύνθεση πρωτεϊνών των μυών. Γι αυτό το λόγο, τα άτομα που γυμνάζονται και επιθυμούν αύξηση στην χωρίς λίπος μυϊκή μάζα και βελτιωμένη αποκατάσταση πρέπει να στηρίζουν την επιλογή της πρωτεϊνικής αναπλήρωσης με βάση το περιεχόμενο της λευκίνης. Ποιός τύπος πρωτεΐνης έχει το μεγαλύτερο ποσό λευκίνης, ρωτάτε; Ο ορός γάλακτος.

 

ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

 

Υπάρχουν αρκετά υποκειμενικά συστήματα βαθμολόγησης που κατατάσσουν την ποιότητα της πρωτεΐνης. Και σχεδόν σε καθένα από αυτά, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος βρίσκεται στην υψηλότερη κατάταξη. Ο λόγος που αυτή η πρωτεΐνη ειναι η υψηλότερη σε ποιότητα πηγή πρωτεΐνης είναι επειδή έχει την υψηλότερη ποσότητα από λευκίνη σε σύγκριση με άλλες πηγές πρωτεΐνης.

 

Από που προέρχεται η πρωτεΐνη ορού γάλακτος; Από γάλα. Μια κούπα από αγελαδινό γάλα παρέχει περίπου 8 γραμμάρια της συνολικής πρωτεΐνης. Tο πρωτεϊνικό συστατικό του αγελαδινού γάλακτος απαρτίζεται από πολυάριθμες ειδικές πρωτεΐνες. Η βασική ομάδα από πρωτεΐνες γάλακτος αναφέρεται ως καζεΐνες και όλες οι άλλες πρωτεΐνες που βρίσκονται στο γάλα ομαδοποιούνται μαζί με το όνομα πρωτεΐνες ορού γάλακτος. Από αυτές τις δύο πρωτεΐνες γάλακτος, περίπου το 80% της πρωτεΐνης γάλακτος είναι η κασεΐνη και αυτό που απομένει είναι η πρωτεΐνη ορού γάλακτος.

 

ΤΥΠΟΙ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

 

Τα συμπληρώματα πρωτεϊνών ορού γάλακτος είναι εμπορικά διαθέσιμα ως συμπυκνωμένες πρωτεΐνες ορού γάλακτος,isolate προϊόντα και υδρολύματα. Oοι κύριες διαφορές μεταξύ αυτών των μορφών είναι οη μέθοδος επεξεργασίας, διαφορές στα λιπαρά και στο περιεχόμενο λακτόζης και στο προφίλ αμινοξέων.

 

Η συγκέντρωση πρωτεΐνης ορού γάλακτος έχει μεταξύ του 25% και 89% πρωτεΐνη που εξαρτάται από την ποιότητα του πρωϊόντος πρωτεΐνης. Η συγκέντρωση του ορού γάλακτος αποσπάται παραιτέρω για να γίνει isolate ορού γάλακτος. Το isolate ορού γάλακτος είναι η πιο αγνή και συμπυκνωμένη διαθέσιμη μορφή πρωτεΐνη ορού γάλακτος. Περιέχει 90% ή περισσότερη πρωτεΐνη και πολύ λίγα λιπαρά και λακτόζη. Καθώς η συγκέντρωση του επιπέδου της πρωτεΐνης αυξάνεται τα ποσοστά των λιπαρών και / ή η λακτόζη μειώνεται.

 

Τα υδρολύματα ορού γάλακτος είναι φτιαγμένα είτε από συμπυκνωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος ή isolate ορού γάλακτος. Ειδικά, τα υδρολύματα ορού γάλακτος είναι ενζυματικά ευκολοχώνευτα, το οποίο επιτρέπει τα αμινοξέα να απορροφούνται από το σώμα πιο γρήγορα από τις άθικτες πρωτεΐνες. Η ποσότητα πρωτεΐνης που υπάρχει στα υδρολύματα πρωτεΐνης ορού γάλακτος είναι μεταβλητή.

 

YΠΕΡΟΧΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ


Τα τρία πιο κοινά εμπορικά διαθέσιμα συμπληρώματα πρωτεΐνης είναι ο ορός γάλακτος, η κασεΐνη και η σόγια. Όταν αυτές οι πρωτεΐνες συγκριθούν για την ικανότητά τους να διεγείρουν την σύνθεση της μυϊκής πρωτεΐνης τις λίγες ώρες που ακολουθούν την προπόνηση, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι σημαντικά καλύτερη από τις άλλες πηγές πρωτεϊνών. Επίσης, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος συχνά υπερέχει (ή σε κάποιες περιπτώσεις είναι ίση) με άλλες πηγές πρωτεΐνης σε αποτελέσματα όπως μέγιστη δύναμη, αύξηση στην μάζα του σώματος χωρίς λίπος ή αύξηση στην απώλεια λίπους.

 

Ανάμεσα στις διάφορες επιλογές συμπληρωμάτων, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι η καλύτερη επιλογή. Αυτό δεν σημαίνει οτι οι άλλες πηγές πρωτεΐνης δεν έχουν θέση στο πρόγραμμα προπόνησή σας και διατροφής, αλλά η πρωτεΐνη ορού γάλακτος θα πρέπει να λειτουργεί ως την βάση για την πρόσληψη συμπληρωμάτων πρωτεΐνης. Η κατάποση πρωτεΐνης ορού γάλακτος σε μια σταθερή βάση έχει αποδειχθεί οτι αυξάνει τους ρυθμούς της σύνθεσης της πρωτεΐνης, αυξάνει το χτίσιμο της μυϊκής μάζας χωρίς λίπος, βελτιώνει την δύναμη και βελτιώνει την αποκατάσταση από την άσκηση.

 

Η ΣΩΣΤΗ ΔΟΣΗ

 

Τα δραστήρια άτομα θα πρέπει να λαμβάνουν 0.5 – 1 γρ πρωτεΐνης κάθε μισό κιλό σωματικού βάρους καθημερινά. Οι περισσότερο αφωσιωμένοι αρσιβαρίστες μπορούν να πάρουν 1 – 1.5 γρ για κάθε μισό κιλό σωματικού βάρους καθημερινά. Η κατάποση αυτής της μερικής πρόσληψης σε μορφή συμπληρώματος ορού γάλακτος είναι μια σοφή επένδυση γι αυτούς που ψάχνουν να αυξήσουν τους μυς τους από το πρόγραμμα προπόνησης.


- Bill Campbell

Επιστροφή