8 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΪΝΗ

8 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΪΝΗ

Μάθετε τα πάντα για αυτό το βασικό μακρο - θρεπτικό για βέλτιστο μυϊκό κέρδος και βέλτιστη επίδοση στην προπόνηση.

 PROTEIN 101

Μαντεύουμε οτι σας αρέσουν τα πρωτεϊνούχα shakes επειδή βοηθούν να ανακάμψουν και να ξαναμεγαλώσουν οι τραυματισμένοι μυς. Ένα πόντος για εσάς. Αλλά εκτός απο αυτό που ξέρετε, πιστεύετε οτι η γνώση σας για πρωτεΐνες μπορούν να χωρέσουν σε ένα shaker;

 

Αν όχι, αυτό το Protein 101 φρεσκάρισμα θα σας βοηθήσει να μάθετε αυτά που χρειάζεται. Για ένα σύντομο μάθημα στραφήκαμε στην ειδικό διατροφής και Lina Lynn, συγγραφέας του The Metabolism Solution.

 

ΛΟΙΠΟΝ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΕΪΝΗ, ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ;

 

Εάν κοιμόσασταν μέσα στο μάθημα υγείας και χάσατε την ορολογία της πρωτεΐνης, δεν είστε οι μόνοι. Ρωτήσαμε την Lynn να μας το πει περιληπτικά.

‘’Τεχνικά οι πρωτεΐνες είναι μεγάλα μόρια που αποτελούνται απο αμινοξέα και δημιουργούν το κάθε κύτταρο στο σώμα μας. Έτσι είναι τοβασικό συστατικών για χτίσιμο των μυών και καμία σωματική λειτουργία δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτή.’’

 

Αν δεν καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη επίσης σημαίνει οτι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το χάσιμο βάρους ή για το χτίσιμο six-pack κοιλιακών επειδή σαμποτάρετε την ικανότητα Α) να εκπληρώσετε τις δυνατότητες σας στο γυμναστήριο και Β) να παραμείνετε σε καλή υγεία.

 

‘’Χωρίς αρκετή πρωτεΐνη, το σώμα σας θα αρχίσει να αντλεί καύσιμα από μέρη όπως τα κόκκαλα, τα όργανα και την καρδιά. Δεν θα παραμείνετε υγιείς για πολύ καιρό,’’ προσθέτει.

 

ΤΙ ΑΛΛΟ ΚΑΝΕΙ Η ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

 

Το ότι σε βοηθάει να παραμείνεις ζωντανός δεν είναι αρκετό; Μπά. Οκ, εντάξει. Οι πρωτεΐνες επίσης βοηθούν να παραμείνουν τα κόκκαλα, οι χόνδροι των ανθρώσεων και το αίμα υγιή. Επιπλέον, λειτουργεί και κρατάει τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια σε αναζωογόνηση και θρέψη.

 

‘’Η πρωτεΐνη δίνει την δυνατότητα στο σώμα να γιατρευτεί πιο αποτελεσματικά, όπως επίσης βοηθούν τα θέματα της αντρικής λίμπιντο και τα θέματα ισορροπίας ορμονών στις γυναίκες,’’ μας εξηγεί η Lynn.

 

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ;

 

Όταν είστε στο γυμναστήριο κάνοντας την Phill Heaths ρουτίνα για τετρακέφαλους, σκίζεται ίνες μυών με κάθε εξαντλητικό σετ. Η πρωτεϊνη που καταναλώνετε βοηθάει τους μυς που τραυματίστηκαν να ανακάψουν γρηγορότερα. Γι αυτό προτείνουμε να παίρνετε πρωτεΐνη μέσα σε μια ώρα μετά το τελευταίο σας σετ.

 

‘’Ουσιαστικά, η πρωτεΐνη βοηθάει στο να παίρνει ότι έχει ζημιωθεί και να το ξαναφτιάχνει,’’ μας λέει. ‘’Με ένα shake ορού γάλακτος, το πρώτο λεπτό που μπαίνει στο σώμα ένα ‘’γρήγορο χτύπημα’’ από πρωτεΐνη γάλακτος μπαίνει στα κύτταρα και μεταφέρεται για να επισκευάσει και να αναπληρώση μυϊκό ιστό.’’

 

ΑΠΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΡΩΤΕΪΝΗ;

 

Γαλοπούλα, κοτόπουλο, ασπράδια αυγών, ψάρι και άπαχο βοδινό κρέας είναι ποιοτικές πηγές πρωτεΐνης. Αλλά αυτές δεν είναι οι μόνες σας επιλογές. ‘’Λαχανικά όπως ο αρακάς έχουν ίχνη πρωτεΐνης και το άπαχο τυρί cottage είναι μια άλλη καλή επιλογή.’’ Λέει η Lynn. ‘’ Παρ’όλα αυτα, ο ορός γάλακτος είναι η σημαντικότερη πηγή πρωτεΐνης επειδή δρα άμεσα; τα shake ορού γάλακτος είναι άπαχα και καθαρά.’’

 

Εάν ο στόχος σας είναι να γίνετε φέτες, η Lynn προτείνη να ψάχνετε για ένα μικρο-φιλτραρισμένο πρωτεϊνούχο συμπλήρωμα επειδή η λακτόζη (ζάχαρη) έχει αφαιρεθεί. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τον στόχο για απώλεια βάρους.

 

ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΡΟΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ;

 

Είναι το υδατικό υποπροϊόν για το γάλα αφού έχει πήξει και έχει στραγγίσει. Από την προέλευση του, θα περιμένατε να είναι νόστιμο...λοιπόν, δεν είναι και τόσο καλό. Ευτυχώς, αφού οι διανοούμενοι επιστήμονες πρόσθεσαν νόστιμες γεύσεις, αυτό δεν ισχύει πια. Στην πραγματικότητα έχουν πολύ ωραία γεύση.

 

ΠΟΣΗ ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ;

 

 Η ποσότητα της πρωτεΐνης που θέλετε να καταναλώνετε εξαρτάται από τους στόχους της υγείας σα ή της απώλειας βάρους. Σύμφωνα με την Lynn, ένας καλός τρόπος για να δείτε πόση πρωτεΐνη πρέπει να καταναλώνετε σε γραμμάρια είναι να βρείτε τον στόχο βάρους σας, και όχι το πόσο ζυγίζετε τωρα.

 

‘’Εάν θέλετε να ζυγίζετε 82 kg, στοχεύστε σε 180 gr πρωτεΐνης για να ταΐσετε τους μυς σας και να ‘’λιμοκτονήσετε’’ το λίπος,’’ προτείνει. ‘’ Αλλά να το κάνετε σε βήματα έστι ώστε το σώμα σας να μπορεί να την χρησιμοποιήσει.’’

 

Αυτό μπορεί να είναι 24gr κάθε δύο με τρείς ώρες. Παίρνοντας περισσότερη απο ότι χρειάζεται δεν θα σας βοηθήσει να γίνετε μεγαλύτερος ή δυνατότερος; είναι απλά χάσιμο. Αντί αυτού, αραιώστε την εισαγωγή πρωτεΐνης.

 

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΩ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΠΡΩΤΕΪΝΗ;

 

Ναι, σίγουρα μπορείτε. Εάν παίρνετε πάρα πολλές θερμίδες (είτε είναι από πρωτεΐνες, λίπος ή υδατάνθρακες), θα πάρετε βάρος. Με τις πρωτεΐνες, παίρνωντας υπερβολικές μπορεί επίσης να οδηγήσει σε δυσάρεστα αποτελέσματα.

 

‘’Με το να κερδίζετε βάρος, παρακάνοντας το με την πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε γαστρική δυσφορία και να είναι δυσάρεστο στα νεφρά,’’ μας λέει. ‘’Δεν αφορά την κατανάλωση, αφορά την αφομοίωση και την χρήση.’’

 

ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ;

 

Ούτε κατά διάνοια.

 

‘’Εάν είχατε μια λίστα με βιολογικές αξίες για το πως είναι η πρωτεΐνη όταν διασπαστεί, ο ορός γάλακτος θα ήταν στην κορυφή. Και μετά τα γαλακτοκομικά και τα υπόλοιπα είναι πολύ παρακάτω,’’ μας εξηγεί η Lynn. ‘’Ο αρακάς και η πατάτα δεν είναι απαίσιες – ας τις ονομάσουμε Γ’ βαθμού πρωτείνη – αλλά δεν είναι στην Α’ λίστα. Η πρωτεΐνη του ορού γάλακτος είναι η καλύτερη επιλογή και πρέπει να πληρώνετε το λιγότερο 21 ευρώ ανά 450 γραμμάρια. Όσο ακριβό και αν φαίνεται, είναι λιγότερο ακριβό από τις υποδεέστερες πηγές φαγητών με πρωτεΐνες.’’

 

- Zack Zeigler

Επιστροφή