10 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

10 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας μας, αλλά ξέρετε τι άλλο μπορεί να κάνουν στο σώμα σας;

 

1. CliffsNotes (πληροφορίες)

Οι υδατάνθρακες – που οι διανοούμενοι αναφέρονται ως CH2O - αποτελούνται από μόρια άνθρακα, οξυγόνου και υδρογόνου; οι υδατάνθρακες θεωρούνται ως πηγή ενέργειας για το σώμα και περιέχουν τέσσερις θερμίδες ανά γραμμάριο. (Το λίπος περιέχει εννέα θερμίδες ανά γραμμάριο.)

 

2. Οι υδατάνθρακες είναι απλά πολύπλοκοι

Οι απλοί υδατάνθρακες (ζάχαρη, σόδα, καραμέλα) χωνεύονται γρήγορα και αποτελούν μια γρήγορη πηγή ενέργειας. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες (χόρτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, αμυλώδη λαχανικά) είναι πιο αργοί στη πέψη και παρέχουν ενέργεια σε ένα σταθερότερο ρυθμό από τις αιχμές της ενέργειας που παίρνετε από τους απλούς υδατάνθρακες.

 

3. Τα αποτελέσματα είναι απλά

Τρώγοντας υδατάνθρακες δεν θα σας παχύνει. Τρώγοντας πάρα πολλές θερμίδες όμως θα σας παχύνει.

 

4. Προσοχή στον ‘’gasman’’

Ίνα, ένας πολύπλοκος υδατάνθρακας που το σώμα δεν μπορεί να αφομοιώσει και βοηθάει να μεταφέρει τα απόβλητα μέσω του εντερικού σας σωλήνα, προκαλεί φούσκωμα. Η ίνα αναφέρεται μερικές φορές ως "σκούπα της φύσης" για την ικανότητά του να σας καθαρίζει.

 

5. Τι γίνεται αν η Δύση κάνει λάθος

Σύμφωνα με μια μελέτη 80.000 Ιαπωνών που ακολουθούν διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, οι άνθρωποι που ακολουθούν τις συνιστώμενες από τη χώρα διαιτητικές οδηγίες είναι κατά 15% λιγότερο πιθανό να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία, συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών παθήσεων και του εγκεφαλικού επεισοδίου. Η Ιαπωνία έχει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό προσδόκιμου ζωής (83 έτη) και ποσοστό παχυσαρκίας μόλις 3,5%.

 

6. Σας κάνουν ευτυχισμένους

Μια μελέτη ενός έτους που δημοσιεύθηκε στο Archives of Internal Medicine (Αρχείο Εσωτερικής Ιατρικής)έδειξε ότι οι άνθρωποι που ακολούθησαν δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες (20 έως 40 γραμμάρια ημερησίως) γνώρισαν περισσότερη κατάθλιψη, άγχος και θυμό από όσους συμμετείχαν σε δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά διατροφή.

 

7. Τίποτα δεν είναι ελεύθερο

Οι αλκοόλες σακχάρων, συνθετικοί υδατάνθρακες που είναι φιλικοί για τον διαβήτη και βρίσκονται σε τρόφιμα χωρίς ζάχαρη, περιέχουν μηδέν ζάχαρη και αλκοόλ. Έχουν γεύση γλυκιά και έχουν περίπου το μισό έως το ένα τρίτο λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη. Οι συνήθεις μορφές αλκοολών σακχάρων περιλαμβάνουν σορβιτόλη, ισομαλτίνη και ξυλιτόλη, τα οποία μπορούν να βρεθούν σε σταγόνες για το βήχα, παγωτό και τσίχλες. Η ξυλιτόλη είναι γνωστό ότι προκαλεί στομαχικές διαταραχές, φούσκωμα, αέρια και διάρροια.

 

8. Χαμηλή Τ (Τεστοστερόνη)

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Clinical Endocrinology (Κλινική Ενδοκρινολογία), οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνδρες διαφορετικής ηλικίας που έλαβαν ενέσεις γλυκόζης από το στόμα είχαν σημαντική μείωση στα επίπεδα τεστοστερόνης.

 

9. Καταπολέμηση των μικροβίων

Μια μελέτη στο Journal of Applied Physiology(Εφημερίδα της Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας) αποκαλύπτει ότι η κατανάλωση υδατανθράκων αμέσως μετά από μια αυστηρή προπόνηση μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των κρυολογημάτων. Τρώγοντας περίπου 30 με60 γρ υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της ανοσολογικής λειτουργίας.

 

10. Χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες ή σε λιπαρά;

Μετά από χρόνια μελετών που συζητούν ποια διατροφή λειτουργεί καλύτερα, τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (National Institutes of Health)έχουν ετυμηγορία. Το 2015, το NIH έβαλε 19 παχύσαρκους ενήλικες να δοκιμάσουν δύο δίαιτες για δύο εβδομάδες. Αφού δοκιμάστηκαν και αναλύθηκαν σε μεταβολικούς θαλάμους, αποκάλυψαν ότι ο μέσος συμμετέχων έχασε 463 γραμμάρια στη δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά έναντι 245 γραμμάρια στη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων.

 

- Jason Stahl

Επιστροφή